Selasa, 26 November 2013

Percutian di Lotus Desaru - tak pergi rugi..

Assalamualaikum.., Hai semua! Seronok cuti ni? Korang pergi mana? Pasti korang tengah bergembira happy-happy ngan famili tersayang. Wah, entry kali ni macam Halaqah pula.
Seperti yang dijanjikan, ini adalah gambar-gambar yang sempat ditangkap ketika saya di Lotus Desaru bersama keluarga tercinta. Tempatnya agak cantik. Pada awalnya, saya tertanya-tanya, mana Waterpark yang selalu disebut-sebut tu? Laa.., rupanya Waterpark tu ada kat tengah-tengah bangunan hotelnya. Agak tersorok juga. Hahaha. Ada satu gelongsor air tu, namanya Lazy River, memang gelongsor air terbesar yang saya pernah tengok (Biasalah, budak ni mana pernah pergi Waterpark. Huhuhuhu..).

Tempat kanak-kanak.. kat sini ada gelongsor yang biasa kita tengok kat taman permainan. Cuma, yang ni adalah air-air memancut.

Coconut Fall. Air ditakung kat dalam sebuah 'kelapa' sebesar bilik air kecil. Bila dah penuh, airnya akan jatuh bak tsunami kecil! Fantastic!

Abang Ayit dan Irfan menaiki Lazy River, tarikan paling menarik ketika saya di sana. Namanya Lazy River sebab lepas kita naik, kita rasa pening! Gelongsornya besar dan airnya macam menarik-narik kita. Memang laju dan akibatnya, dilanggar orang! Owh, malunya!

Irfan target shooting. Bergaya dan tampan! Tepat tiga kali! Hebat juga..

Ini saya dan sandcastle saya! Ada rupa mirip Gunung Kinabalu, tak?

Irfan buat apa tu..?

Kami.. SQUAD PANTAI DESARU!! (Saja tunjuk eksen. Hahaha)

Itu sahaja gambar yang saya nak kongsikan. Yang lain nampak macam hodoh sikit. Hihi. Apapun, memang rugi kalau korang tak ke Lotus Desaru ni. Memang best! Jadi, bagi yang belum rancang nak ke mana cuti ni, rancanglah pergi hotel Lotus Desaru ni. Best tau hotel 4 bintang ni. Ada Waterpark lagi. Memang terbaik!

-ABC^_^


2 ulasan: