Isnin, 4 November 2013

Rindunya,,!!

Assalamualaikum dan selamat menyambut ma'al hijrah buat semua rakan yang saya kasihi sekalian. Alhamdulillah, hari ini kita masih diberi peluang untuk terus hidup di dunia ini. Emm, kawan-kawan sihat? Kalau sihat, Alhamdulillah. Kalau yang tak sihat tu, saya selalu doakan para pembaca semua ^_^.






Haa,, kawan-kawan mesti pernah jadi macam ni, kan? Tak pun masa kecik-kecik, kan? Saya tak dapat nafikan, saya pun pernah jadi macam tu jugak :P Apa yang kawan-kawan rasa masa tu? Gelisah, takut, tak tentu arah.. Apa-apa yang kita buat mesti tak kena! Betul tak?

Sebenarnya, kita rindu dekat Allah. Sebab, dalam satu hari tu, dah sekali kita 'miss jumpa Allah'. Hmm,, Untuk kasi korang paham la, saya kasi satu kisah ni (Saya suka cerita-cerita ni, apatah lagi cerita mama. Insya-Allah, semua cerita yang mama cerita kat saya akan saya ingat sampai bila-bila). Ada seorang budak ni, mak ngan ayah dia bercerai la kononnya. Budak ni tinggal dengan ayahnya. Tapi, si budak ni tetap rindukan mak dia. Yela, semua orang sayangkan maknya, betul tak? jadi, ayah dia kasilah budak ni jumpa ngan mak dia, dua kali sehari, pagi dan petang. Kalau kawan-kawan dalam situasi macam ni, apa yang korang pagi-pagi gitu? Mesti tak sabar untuk jumpa ngan ibu korang yang tersayang, kan?

Begitu jugalah kalau korang sayang akan Pencipta korang. Pasti korang rindu nak jumpa Allah kalau miss satu kali solat. Itu jelah yang saya nak sampaikan hari ni. Harap cerita ni akan jadi pedoman hidup korang.

Assalamualaikum.

-ABC ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan