Sabtu, 28 Disember 2013

Felt frame

Assalamualaikum dan hai semua! Saya harap korang dalam keadaan yang sihat walafiat :)

Hari ni, saya nak tunjukkan frame yang saya dan mama buat untuk hari jadi Qisya. Frame tu saya buat guna kain felt yang dibeli dari Aumia's Craft Store.

Haa.., cantik tak? Senang je nak buat ni. Yang susah sikit bunga ros tu. Susah sikiiiiit je. Yang lain semua senang. Mula-mula, tampal kertas warna dekat atas rangka frame. Saya punya mama yang buatkan. Dah tampal, kitorang mulalah letak aksesori. Love, huruf dan bunga ros. Ni saya nak kasi tutorial bunga ros.  Saya ambil kat google image jap.

SUS n d FELT PRODUCT, saya pinjam gambar sis, ye..

Korang gunting kain felt macam gambar di atas, warnanya ikut kesukaan koranglah. Kalau saya, saya love warna pink. Pastu, korang gulung gulung gulung, and then tampal guna gam UHU. Taraa... Dah siap! Kalau nak cantik, tambahlah manik kat tengah atau daun kat bawah atau dua-dua sekali pun boleh :D ..

Tamatlah tutorial untuk hari ni. Nanti entry yang lain saya kasi tutorial kraftangan yang lagi BEST, ye. Insya-Allah..

-ABC^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan