Isnin, 30 Disember 2013

Tutorial - Beruang felt comel

Assalamualaikum, semua :) Bertemu kita sekali lagi di blog ini. Terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca blog saya.

Hari ini, saya nak tunjukkan satu tutorial yang saya baca dari majalah mingguan Wanita. Siapa pernah baca angkat tangan ! Hehe.. Mama sebenarnya tak rajin sangat beli majalah ni. Tapi, seorang pekerja kat kedai abah selalu beli. Jadi, oleh kerana agak bosan, saya pun belek-belek la kan. Saya jumpa tutorial buat beruang felt comel ni <3

Ahaa.. comel tak? Saya buat dua, satu yang jantan lagi satu betina. Jantan nak kasi kat Irfan. Back to the topic, sebenarnya senang je nak buat. Tapi, tutorial kali ni saya tak sertakan gambar, jangan marah, ye?

  1. Gunting dua bentuk bulat dekat felt coklat untuk kepala dan gunting felt kuning atau coklat cair bentuk bulat sederhana. Hitam bulat kecik untuk hidung. Mulut dia, jahit guna benang hitam.
  2. Untuk telinga, pandai-pandai korang lah. Saya dah kasi gambar dah tu.
  3. Jahit sekeliling muka beruang tu guna jahitan 'insang pari'.
  4. Siap dah yang asas.
  5.  Boleh hias ikut kreativiti korang. Tak kisahlah nak tepek topi ke, cermin mata ke, bunga ke, reben ke, ikut suka hati koranglah.
Sekian, terima kasih. Selamat mencuba dan semoga berjaya :D

-ABC^_^


Tiada ulasan:

Catat Ulasan